داستان و تاریخچه برند یاماها

 

 

TORAKUSU-YAMAHA-CLASSIC-GUITARCITY

توراکوسو یاماها

متولد 20 آوریل 1851، در یک خانواده سامورایی رده پایین پا به جهان گشود. پدر توراکوسو یک اختر شناس بود، برای همین به توراکوسو اجازه دسترسی به کتاب هایی را داد که مربوط به فناوری و نجوم می‌شدند. نتیجه این دسترسی سبب علاقه او به ماشین آلات و فناوری در کنار هنر های رزمی شود.
سال 1868 با وارد شدن سیاست ژاپن به دوره احیا و بازسازی ژاپن، توراکوسو یاماها از فرصت استفاده کرد و با وارد کردن فناوری های لازم به کشور و با آموزش ساعت سازی زیر نظر یک مهندس انگلیسی تبدیل به یک متخصص ساعت ساز شد. وی به تجهیزات پزشکی علاقه مند شد و با تعمیر تجهیزات پزشکی، ساعت سازی و مرد ریکشا (گاریچی) امرار معاش می‌کرد. مدیر مدرسه ای که ریکشای او بود، از او تقاضا کرد تا یک هارمونیوم را تعمیر کند. توراکوسو متوجه دلیل خرابی دو فنر شد و برای تولید این فنر ها خودش مشغول به مطالعه و ساخت، پرداخت.
دو ماه پس از شروع این پروژه اولین هارمونیوم (نوعی ارگ) تولید ژاپن را ساخت.
وی یک تاجر و کار آفرین ژاپنی بود که تا سال 1916 (65 سالگی) با تلاش های بسیارش برای این برند و شرکت یاماها تجربه ای غنی و کهن را به جای گذاشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YAMAHA با کمک دیاپازون ( وسیله‌ای که برای تنظیم و ساخت استفاده می‌شود) ابزار و سازه های بسیار دقیق را برای زندگی افرادی می‌سازد که بتوانند در رفاه، موسیقی و درست زیستن را یاد بگیرند. این سبب تلاش بزرگ این کارآفرین بود.

 

 

 

 

شرکت YAMAHA از سال 1887 برای تولید ابزار و ساز های موسیقی تأسیس  شد و از سال 1955 تولید بخش موتور های یاماها و تولید ماشین ها و ماشین آلات دریایی هم آغاز و افتتاح شد.

 

 

یاماها به دقت و ظرافت در دنیا مشهور است و برند های زیاد دیگری هم در دنیا زیر مجموعه یاماها هستند. برند های KORG و LINE6 از برند های زیرمجموعه YAMAHA در صنعت موسیقی هستند.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *